Validatietraject vragenlijst PREM Ziekenhuizen in laatste fase

Onlangs werden de resultaten van de validatiemetingen (generiek en aandoeningspecifiek) van de PREM Ziekenhuizen opgeleverd. De resultaten zijn besproken met de  vertegenwoordigers van aanbieders, patiënten en verzekeraars. Er zijn enkele verbetervoorstellen gekomen, zowel methodologisch als ook inhoudelijk waarover eind dit jaar verder wordt gesproken. We hopen dat we daarmee de vragenlijst PREM Ziekenhuizen eind januari definitief kunnen maken. Ook is er dan meer duidelijkheid hoe er in 2017 gemeten en gebenchmarkt gaat worden.

17 ziekenhuizen/ZBC’s hebben aan de generieke validatiemeting deelgenomen. De meting is bij deze aanbieders ziekenhuisbreed uitgezet. Daarnaast hebben 7 ziekenhuizen/ZBC’s aan de aandoeningspecifieke meting meegedaan. Bij deze meting zijn de vragenlijsten voor 3 specifieke aandoeningen uitgezet:  een vervangende heup-/knieoperatie, staaroperatie en rughernia. Alle deelnemende ziekenhuizen zijn over hun resultaten geïnformeerd.

Meer informatie over de PREM Ziekenhuizen: Suzanne van der Meulen, e-mail s.van.der.meulen@stichtingmiletus.nl of telefoon 030 6988320.